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クレーム・法的責任について

About Claims


わたしたちの理念
Our Corporate philosophy

グキ・セラーズではお客様と身近に接し、申し分のないサービスを提供し、当社が手掛けること全てが優れていることを誇りに思っています。
当社の努力にもかかわらず不備な点がある場合、またはコミットメントが守られていないなど、どのようなことでもご遠慮なく当社までご連絡ください。

お客様の提言や関心事を取り上げ、迅速かつ正確に対応できますよう、ご連絡の際にはお客様番号・注文および納品書番号・電話番号をお知らせください。

At Guki Cellars we pride ourselves to be close to our customers, provide impeccable service and excel in anything we undertake.
We also very much welcome your suggestions.
Please feel free to contact us should something have gone wrong despite our efforts or should we have failed to uphold our commitments or for any other reason through our contact form or by Fax.

We shall take up your suggestion or the matter of concern without delay.
When contacting us it is helpful if you let us know your customer- (CC), invoice- and telephone number.
It enables us to proceed with the matter at hand more quickly and accurately.


注文のキャンセル
Order cancellation

お客様がワインなどの商品のキャンセルをご希望される場合、発注または商品到着後8日以内で承ります。
当社までご連絡ください。
商品は配送されてきた箱に入れて、良好な状態でご返送ください。
返送料はお客様のご負担でお願いします。
お客様のご希望によって、払い戻しまたはクレジット(次期購入のために保管)をいたします。
対応が迅速かつ正確にすすみますように、お客様番号・注文および納品書番号・電話番号をお知らせください。

Customers wishing to cancel an order may do so within 8 days after placing the order or reception of the goods.
Products must be returned in good conditions and in their original packing.
Transportation fees are to be borne by the sender.
We either credit or reimburse you according to your request.
Please contact us through our contact form or by Fax.
Please specify your customer- (CC), invoice- and telephone number.
It enables us to proceed with the matter at hand more quickly and accurately.


間違った配送品
Incorrect Delivery

万が一、ご注文と異なるワインなどの商品が配達された場合は、商品到着後3日以内に、
お手数ですが、当社までご連絡ください。
迅速かつ正確な対応ができますように、お客様番号・注文および納品書番号・電話番号を明確にお知らせください。
正しい商品を直ちに発送いたします。
返送料は当社が負担いたします。

Should we have delivered the wrong goods please contact us.
Please specify your customer- (CC), invoice- and telephone number.
It enables us to proceed with the matter at hand more quickly and accurately.
The correct goods will be dispatched immediately.
The return transportation fees are borne by us.


損傷を受けた商品
Damaged products

万が一、配送中に損傷を受けたワイン等の商品を受け取られた場合は、次のようにお願いします。

  1. ワイン等の商品到着後3日以内に、当社まで、お手数ですが当社までご連絡をお願いします。
    迅速かつ正確な対応ができますようにお客様番号・注文および納品書番号・電話番号を明確にお知らせください。
  2. 状況により対処方法がことなりますので、どのように対応するかお客様にお知らせいたします。
    一つの対処方法として直ちに損傷を受けたワイン等の商品を返送していただくか、
    あるいはワイン等の商品を保険会社が損傷を査定するまでの短期間保管していただくことになるでしょう。
  3. 速やかに交換商品を発送いたします。
    万が一、同じ商品が在庫にない場合はクレジットノート(商品と同額の交換券)を発行させていただきます。
    商品を返送される場合、返送料は当社が負担いたします。


If you have received goods, which were damaged during transportation, please proceed as follows:

  1. Please contact us for information within 3 days after reception of the goods and please specify your customer- (CC), invoice- and telephone number.
    It enables us to proceed with the matter at hand more quickly and accurately.
  2. We will inform you how to proceed and this depends upon the circumstances.
    One way would be to return the damaged goods immediately and the other would be to retain the goods for a short time until the insurance company could assess the damage.
  3. Replacements goods will be dispatched immediately or a credit note is issued if the same products are not available any more.
    If goods are to be returned the return transportation fees are borne by us.


不良品
Faulty products

万が一、配達されたワインが不良品(コルク臭、不快な味、混入物など)とわかった場合、
お手数ですが、当社までご連絡ください。
迅速かつ正確な対応ができますように、お客様番号・注文および納品書番号・電話番号を明確にお知らせください。

注記:
酒石と澱は良質ワインの自然な要素です。
よって、どちらかが含まれていても"不良品"ではございません。


不良品のクレームは商品到着後2か月以内で承ります。
未開封のワインは交換いたします。
同じ商品が在庫にない場合はクレジットノート(商品と同額の交換券)を発行させていただきます。
ワイン到着からクレーム発生までの期間、ワインが適切に保管されていたことを必ず確認の上、お知らせください。
つまり、ワインボトルが直射日光にさらされていなかったこと、寝かして保管されていたこと、保管温度が最高20°Cを超えていなかったことです。
返送料は当社が負担いたします。    

If you received products that were found to be faulty (corked, foul taste or containing particles) please contact us and please specify your customer- (CC), invoice- and telephone number.
It enables us to proceed with the matter at hand more quickly and accurately.

Notice:
Please also note that tartrates or sediments are natural parts of good wines.
Wines containing either are not considered "faulty products".


Claims for faulty products are accepted within 2 months after reception of the goods. Unopened bottles are replaced (or a credit note is issued if the same product is no longer available).
Please confirm to us that the products were correctly stored during the time between reception of the wines and the claim i.e. bottles were not exposed to sun light, were kept lying and temperatures were not exceeding a max. of 20℃.
Return transportation fees are borne by us.

グキ・セラーズ カスタマー サービスまでご連絡ください。

Please contact GUKI CELLARS Customer Service.

service@gukicellars-online.jp 045-232-4499 045-623-7906

商品の返送先はこちら

Please return goods to

〒231-0862横浜市中区山手町155-7
グキ・セラーズ・ジャパン(株)

GUKI CELLARS Japan K.K.
155-7 Yamate-cho, Naka-Ku, Yokohama 231-08